مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-23فرهنگي

ثبت آیین تعزیه نطنز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز از ثبت آیین تعزیه نطنز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس؛ حسین یزدانمهر؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز گفت: شهرستان تاریخی نطنز و به ویژه باغشهر نطنز یکی از مهم ترین مراکز برگزاری آیین های سنتی محرم در استان اصفهان به شمار می رود.

وی ادامه داد: هم زمان با دهه اول ماه محرم آیین های باشکوهی در حسینیه ها و تکایای شهرستان به ویژه چهار حسینیه تاریخی مرکزی، سرشک، افوشته و ارشاد برگزار می شود که در این میان آیین تعزیه این شهرستان در سال 1391 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

یزدانمهر افزود: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده در معاونت گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مبنی بر ثبت آیین های فرهنگی و مذهبی در تقویم گردشگری کشور، کار مستندسازی آیین تعزیه این شهرستان در بهار سال 1402 به اتمام رسید و درنهایت آیین تعزیه نطنز به عنوان اولین آیین فرهنگی کشور در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به شماره 40204130 در 27 اردیبهشت ماه سال 1402 ثبت و لوح آن در محرم امسال به این اداره کل اهدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت آیین تعزیه نطنز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

ثبت آیین تعزیه نطنز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور