مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 22:002023-08-09بين الملل

پیشرفت اقدامات امنیتی در مرزهای ایران و عراق


فرمانده مرزبانی عراق در اظهاراتی به جزییات اقدامات امنیتی انجام شده در مرزهای کشورش با ایران پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمد عبدالوهاب سکرالسعیدی، فرمانده مرزبانی عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) درخصوص اقدامات انجام شده در مرزهای ایران و عراق گفت: ما به مسافت 1493 کیلومتر با جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک داریم و در این خصوص پروژه های گسترده ای از بصره گرفته تا استان سلیمانیه داریم که 60 درصد این پروژه ها محقق شده است.

وی تاکید کرد که در مرزهای ایران و عراق از بصره تا سلیمانیه دوربین های حرارتی نصب شده است، علاوه بر این برج های بتنی به فاصله ی هر یک کیلومتر یا هر یک کیلومتر و نیم ایجاد شده است.

السعیدی همچنین اعلام کرد که این پروژه ها همچنین شامل دو خیابان و ساخت پاسگاه های مرزی و هموارسازی مسیر صفر مرزی میان دو کشور از الشیب تا خانقین به طول 680 کیلومتر است.

فرمانده مرزبانی عراق خاطرنشان کرد که هزاران مین باقی مانده از جنگ ایران و عراق پاکسازی شده و استحکاماتی در آن مناطق ایجاد شده است.

پیش از این عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در گفت وگو با شبکه العربیه تاکید کرد که دولت این کشور با اختصاص 10 میلیارد دینار برای ساخت پاسگاه های مرزی در استان سلیمانیه واقع در مرز عراق و ایران موافقت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت اقدامات امنیتی در مرزهای ایران و عراق

پیشرفت اقدامات امنیتی در مرزهای ایران و عراق