مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 20:002023-08-22سياسي

ابن سینا در بلندای افق عرفان


پایگا خبری جماران، بمناسبت اول شهریور روز بزرگداشت شیخ الرییس ابوعلی سینا، حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش در یادداشتی نوشت: شیخ الرییس حسین بن عبدالله سینا معروف به "ابوعلی سینا" در علم شهره آفاق است.

ابن سینا (رضوان الله علیه) یک "نابغه" واقعی است.

امام خمینی در آثارش از نبوغ او شگفت زده است و در کتاب "شرح چهل حدیث" نوشته است ؛ "بوعلی میگوید نوزادی خود را به یاد دارم و شاید بتوانم تولدم را نیز به یاد آوردم!" و نیز درباره بوعلی سینا در کتاب مصباح الهدایه مینویسد: ابن سینا ، در حالیکه در برخی مسائل [الاهیات] دارای اشتباه است اما در عالَم علم بی همتاست / مع اخطاء کثیره لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ استاد عزیز و متفکر ارزشمند آیت الله جوادی آملی در درس میفرمودند: "این جمله امام خمینی ، جمله ای امامانه است.

" از نبوغ او این صفحه از زندگی او خواندنی است که میگوید: "در 18 سالگی از همه اساتید در رشته های مختلف بی نیاز شدم مگر در رشته الاهیات.

! نبوغ او به حدی است که شاگرد برومندش وقتی از نبوغ استاد ، حیران میشد میگفت: استاد؛ اگر ادعای نبوت کنید مردم میپذیرند! شیخ الرییس با یک جوابِ عملی به این توهم شاگردش پاسخ داد و درسحر سرد همدان از او جرعه ای از آب داخل حوض خواست و وقتی شاگرد با توجیه حاضر به بیرون آمدن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابن سینا در بلندای افق عرفان

ابن سینا در بلندای افق عرفان