مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 00:002023-08-04اقتصادي

امروز حق دریاچه ارومیه را ندهیم، فردا خودش پس می گیرد


برای جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی در دریاچه ارومیه، امروز باید حق این دریاچه را بدهیم، درغیر این صورت ظرف 10 سال آینده این دریاچه حقش را با قهر فاجعه بار طبیعت پس می گیرد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سکینه اسمی: ستاد احیای دریاچه ارومیه وقتی سال 92 دریاچه ارومیه را با یک میلیارد و 900 میلیون مترمکعب آب تحویل گرفت، قول داد سطح تراز دریاچه ارومیه را در یک برنامه 10 ساله درست در همین سالی که قرار داریم یعنی سال 1402 به بیش از 15 میلیارد مترمکعب تراز طبیعی برساند و این زیست بوم بی نظیر و حیاتی را احیا کند.

برای تحقق این وعده هزاران جلسه و کارگروه های تخصصی، علمی و … برگزار و میلیاردها تومان اعتبار هزینه شد، اما هیچکدام از اقدامات و راهکارهای تصویب و اجرا شده، در زمان انحلال این ستاد در سال 1400 نه تنها منجر به رسیدن دریاچه به تراز اکولوژیک نشد بلکه دریاچه ارومیه بر مدار وضعیت بحرانی چرخید و چرخید و امروز دریاچه ارومیه در سخت ترین شرایط ممکن در 60 سال اخیر قرار دارد.

هر چند دولت سیزدهم اقدامات متعددی برای تداوم روند احیای دریاچه ارومیه از جمله تشکیل کارگروه نجات ملی دریاچه ارومیه را داشت و توانست مهم ترین طرح ستاد احیا یعنی طرح انتقال کانی سیب به دریاچه ارومیه را به مرحله بهره برداری برساند اما وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و بحر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امروز حق دریاچه ارومیه را ندهیم، فردا خودش پس می گیرد

امروز حق دریاچه ارومیه را ندهیم، فردا خودش پس می گیرد