مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 08:502023-07-27سياسي

مرثیه لارستان برای امام حسین؛ از خروش شیعیان تا حماسه سرایی در اشعار شاعران اهل سنت


قیام امام حسین(ع) قصه نیست، حماسه او آنچه گذشت نیست! حسین درسِ استقامت در دل تاریخ به عظمت هزار و چندصد سال است؛ هرساله در محرم دسته دسته کاروان با زیباترین آیین های عزاداری از دل دوران خفقان پهلوی اول و دوم تا فریاد رسای عاشورای انقلاب به پا خواسته .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، هزار و چهارصد سال از آن واقعه سترگ در دل تاریخ می گذرد اما این واقعه نه از یاد رفته و نه از سنخ آن حکایت هایی ست که نام آنچه گذشت را بر آن نهاد، هنوز هم صدای فریاد هل من ناصر ینصرنی حسین(ع) به گوش می رسد، هنوز هم که محرم از راه می رسد نوای کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در ذهن ها تداعی می شود به یاد حسین و برای حسین.

حماسه حسین و محشر کربلای حسین حقیقت است حقیقتی سراسر نور که در تمام جهان شعله برکشیده است و همه را به سوی خود فراخوانده است از چارلز دیکنز نویسنده معروف انگلیسی که می گوید: اگر منظور امام حسین جنگ در راه خواسته ‏های دنیایی بود، من نمی ‏فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می نماید که او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را انجام داد.

تا ادوارد براون مستشرق معروف انگلیسی که اظهار می کند: آیا قلبی پیدا می شود که وقتی درباره کربلا سخن می شنود، آغشته با حزن و درد نگردد؟! حتی غیر مسلمانان نیز نمی توانند پاکی روح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرثیه لارستان برای امام حسین؛ از خروش شیعیان تا حماسه سرایی در اشعار شاعران اهل سنت

مرثیه لارستان برای امام حسین؛ از خروش شیعیان تا حماسه سرایی در اشعار شاعران اهل سنت