مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 08:562023-08-06پزشكي

مادران کرمانشاهی شیر اضافی خود را به «بانک شیر» اهدا کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، دهم تا شانزدهم مردادماه هفته جهانب تغذیه با شیر مادر است؛ هدف اصلی این رویداد ترویج فرهنگ شیردهی منحصر به فرد برای حداقل 6 ماه اول از زندگی نوزاد است.

هدف از برگزاری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر بالا بردن آگاهی همگانی درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر و تشویق مادران به شیردهی بهبود سطح سلامت کودکان در سرتاسر جهان است.

مریم اویسی، کارشناس مسؤول سلامت خانواده مرکز بهداشت کرمانشاه با اشاره به فواید اهمیت تغذیه نوزاد با شیرمادر، اظهار کرد: شیرمادر کامل ترین غذایی است که می تواند تمامی نیازهای یک نوزاد و کودک را برطرف کند.

وی ادامه داد: مادران که با شیر مادر برای تغذیه نوزادان استفاده می کنند کمتر دچار سرطان سینه می شوند و بهره هوشی کودکی که از شیر مادر استفاده می کنند نسبت به دیگر نوزادان که شیر مصنوعی استفاده می کنند بالاتر است و همچنین سیستم ایمنی قوی تری دارند.

کارشناس مسؤول سلامت خانواده مرکز بهداشت کرمانشاه تصریح کرد: در 6 ماهه اول و یا سال اول اولویت تغذیه با شیر مادر است و در سال دوم اولویت اول با غذا و بعد شیرمادر است.

وی برای موفقیت یک مادر در شیردهی، خاطرنشان کرد: شیردهی نیاز به حمایت دارد لذا باید تمامی افرادی که با  مادران شیرده در تماس هستند، به او در انجام کارهای روزمره و همچن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران کرمانشاهی شیر اضافی خود را به «بانک شیر» اهدا کنند

مادران کرمانشاهی شیر اضافی خود را به «بانک شیر» اهدا کنند