مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 14:202023-07-30سياسي

آیین عزاداری سنتی «بنی اسد» در پیشوا برگزار شد+ فیلم


آیین چند صد ساله «بنی اسد» با حضور اقشار مختلف مردم و مردم دوست دار اهل بیت(علیهم السلام) در امام زاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پیشوا، همزمان با سومین روز از شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان مطابق رسمی دیرینه، آیین سنتی موسوم به بنی اسد امروز یکشنبه با تجمع عظیم عزاداران حسینی در شهرستان پیشوا برگزار شد.

در این مراسم معنوی جمع کثیری از زائران حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم(ع) در آیینی 500 ساله در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم گرد هم آمدند و با برپایی آیینی موسوم به بنی اسد که در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده، در مصیب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به عزاداری پرداختند.

  ضمن این مراسم هنرمندان که لباس های عربی به تن داشته و تابوت هایی که اسامی شهدای دشت کربلا بر روی آن نقش بسته بود را حمل می کردند، از میان عزاداران عبور کرده و به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند و جمعیت هم نوا با خاندان عصمت و طهارت عزاداری کردند.

در ادامه، این هنرمندان به صورت نمادین پیکر شهدای دشت کربلا را که 3 روز بر روی زمین باقی مانده بودند را جمع آوری کرده و در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برادر تنی امام رضا(ع) طواف دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین عزاداری سنتی «بنی اسد» در پیشوا برگزار شد+ فیلم

آیین عزاداری سنتی «بنی اسد» در پیشوا برگزار شد+ فیلم