مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 16:352023-07-29فرهنگي

بی توجهی مسئولین استان فارس باعث کمرنگ شدن تعزیه در فضای هنری شیراز شده است+ فیلم


گروه تعزیه چهارده معصوم انجمن تعزیه استان فارس که هر ساله به مدت پانزده شب در ورودی آرامگاه سعدی با حضور سه چهار هزار نفری مردم برنامه اجرا می کرد امسال به دلیل برخی کوتاهی ها موفق به اجرای تعزیه نشد.

- رییس انجمن تعزیه استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز گفت: وقتی می خواهی نماز بخوانی به مسجد میروی ، مریض به بیمارستان می رود ، کسی غذا بخواهد به رستوران می رود اما کسی بخواهد تعزیه ببیند به کجا باید برود؟! هنر در فارس مرده است عبدالصمد فهندژ سعدی، درباره برگزار نشدن تعزیه امسال اظهار داشت: هنر در شهر شیراز مرده است و کسی دنبال زنده کردن آن نیست و احترام به هنر و هنرمند گذاشته نمی شود هر اداره ای که هم رفته ایم برای کمک که تعزیه استان سر پا بماند دست خالی برگشتیم.

  وی در تشریح جزییات آنچه که سبب برگزار نشدن تعزیه در شب های محرم امسال شده است، اظهار داشت: هر سال 15 شب و 15 تعزیه متفاوت هر شب به نام یکی از دلاوران کربلا اجرا میشد ، اما امسال نشد که بشود!  فهندژسعدی ادامه داد: با وجود اینکه این انجمن تا به امروز هیچ بودجه ای نداشته دست خالی همت کرده تا با کمک میراث فرهنگی کشور و استان تعزیه حضرت شاهچراغ ثبت ملی شود و در ادامه دو همایش ملی سیمای حضرت و سید علاءالدین حسین در سال های 1400 و 1401 با داوری از تهران و فارس موجب سربلند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی مسئولین استان فارس باعث کمرنگ شدن تعزیه در فضای هنری شیراز شده است+ فیلم

بی توجهی مسئولین استان فارس باعث کمرنگ شدن تعزیه در فضای هنری شیراز شده است+ فیلم