مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-03بين الملل

عربستان و کویت بار دیگر ایران را به مذاکره درباره میدان آرش دعوت کردند


عربستان و کویت ضمن دعوت کردن از ایران برای مذاکره درخصوص ترسیم مرزهای دریایی بار دیگر مدعی شدند که میدان گازی آرش حق مشترک این دو کشور است.

- عربستان و کویت ضمن دعوت کردن از ایران برای مذاکره درخصوص ترسیم مرزهای دریایی بار دیگر مدعی شدند که میدان گازی آرش حق مشترک این دو کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، وزارت خارجه این کشور بار دیگر مدعی شد که عربستان و کویت بر این مساله تاکید می کنند که مالکیت کامل میدان گازی آرش (الدره) تنها برای این دو کشور است.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای تاکید کرد که حقوق و حاکمیت کامل این منطقه و بهره برداری از منابع آن تنها برای کویت و عربستان است.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر و همانند گذشته جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره در خصوص ترسیم حد شرقی منطقه بر اساس قوانین بین المللی و اصل حسن همجواری به گونه ای که ایران یک طرف مذاکره و عربستان و کویت طرف دیگر آن باشد دعوت می کنیم.

ادعاهای عربستان و کویت درحالی است که اخیرا جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست بررسی طرح ها و پروژه های میدان های مشترک نفت و گاز درباره میدان مشترک گازی آرش گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از حل و فصل دوستانه مسائل مرزی و دریایی با همسایگان پشتیبانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان و کویت بار دیگر ایران را به مذاکره درباره میدان آرش دعوت کردند

عربستان و کویت بار دیگر ایران را به مذاکره درباره میدان آرش دعوت کردند