مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 13:102023-08-09سياسي

ظهور یک نظم استبدادی جدید در خاورمیانه


در نظم استبدادی جدید خاورمیانه دولت های غیردموکراتیک این منطقه به تفاهم در زمینه عدم مداخله در امور داخلی خود می رسند و رقابت در این نظم غالبا صبغه ژئوپلتیک دارد و نه ایدئولوژیک.

- وبگاه آمریکایی نشنال اینترست با انتشار مقاله ای تحت عنوان ظهور یک نظام استبدادی در خاورمیانه ، نوشت سال 2023 منطقه خاورمیانه شاهد شکل گیری و تثبیت یک نظم استبدادی جدید است که در قالب آن دولت های غیردموکراتیک به نوعی تفاهم درباره عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر رسیده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، این مقاله با برشمردن قدم های چند ماه اخیر دولت های خاورمیانه در زمینه نزدیکی و تنش زدایی با یکدیگر نوشت: معنای این تحولات روشن است.

سال 2023 موجی در تحکیم نظم استبدادی، تغییر جهت به سوی آشتی منطقه ای و پذیرش عمل گرایانه واقعیت های ژئوپلیتیک توسط بازیگران مختلف منطقه ای بود.

در ادامه این مقاله درباره نقش قدرت های مداخله گر خارجی در تثبیت این نظام استبدادی در خاورمیانه آمده است: اگرچه بی سابقه نیست، اما پیشرفت اخیر در همکاری و تفاهم میان رژیم های مستبد در خاورمیانه نشان دهنده انحراف قابل توجهی از هنجارهای قبلی است.

  این تغییر اساسا تحت تاثیر دو تغییر اساسی در چشم انداز جهانی است: اولویت های فزاینده جزیره ای قدرت های غربی، به ویژه اتحادیه اروپا (EU) و ایالات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظهور یک نظم استبدادی جدید در خاورمیانه

ظهور یک نظم استبدادی جدید در خاورمیانه