مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-15بين الملل

لهستان بزرگترین رزمایش خود در دهه های اخیر را برگزار می کند


لهستان قرار است بزرگ ترین رژه نظامی خود در چند دهه گذشته را امروز (سه شنبه) همزمان با آن برگزار کند که تنش ها در مرز ناتو با بلاروس تشدید شده است.

- لهستان قرار است بزرگ ترین رژه نظامی خود در چند دهه گذشته را امروز (سه شنبه) همزمان با آن برگزار کند که تنش ها در مرز ناتو با بلاروس تشدید شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که در روز ارتش لهستان 200 واحد تجهیزات لهستانی و خارجی، 92 هواپیما و 2000 سرباز لهستانی رژه برگزار می کنند.

برخی از تازه ترین تجهیزات نظامی لهستان در این رژه حضور خواهند داشت، از جمله تانک های آمریکایی آبرامز، تانک ها کِی 2 و هوویتزرهای خودکششی کِی 9 ساخت کره جنوبی، راکت اندازهای هیمارس، هوویتزرهای خودکششی کرب و سامانه موشکی آمریکایی پاتریوت.

لهستان در سال های اخیر به یکی از قدرت های نظامی برجسته اروپا تبدیل شده و در پی الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین توسط روسیه در 2014، میلیاردها دلار به این امر اختصاص داده است.

نفوذ دیپلماتیک ورشو هم با نقشی که در حمایت از اوکراین ایفا کرده، افزایش یافته است.

اخیراً در واکنش به حضور سربازان گروه پیمانکار نظامی واگنر در همسایگان لهستان در بلاروس، ورشو اعلام کرد که هزاران سرباز لهستانی در مرزهای شرقی این کشور مستقر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان بزرگترین رزمایش خود در دهه های اخیر را برگزار می کند

لهستان بزرگترین رزمایش خود در دهه های اخیر را برگزار می کند