مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-20اقتصادي

برجسته نگار هوشمند در اختیار نابینایان مناطق محروم قرار گرفت


به همت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام برجسته نگار هوشمند در اختیار نابینایان مناطق محروم قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا دهقان رییس مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد 15 خرداد از توزیع برجسته نگار هوشمند در میان کتابخانه های عمومی کشور خبر داد و افزود: این تبلت ها برای نابینایان و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان امکان استفاده از متون کتابخانه ای را فراهم کرده است.

محمدرضا دهقان خاطرنشان کرد: با مشارکت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون تعدادی از این برجسته نگارهای هوشمند تهیه و در اختیار کتابخانه های عمومی مناطق محروم کشور از جمله در استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر، گرگان، آذربایجان غربی، فارس و خراسان جنوبی قرار گرفته است.

رییس مرکز نوآوری مثبت پنج درباره ویژگی های برجسته نگار هوشمند توضیح داد: این تبلت مخصوص نابینایان توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده و با برخورداری از وزن و حجم کم صفحه کلید، نمایشگر بریل و خروجی صوتی، قابلیت تبدیل متن به گفتار را دارد.

دهقان تاکید کرد: از مزایای عمده این برجسته نگار هوشمند در مقایسه با نمونه مشابه خارجی می توان به پشتیبانی کامل از زبان فارسی، پشتیبانی فنی در داخل کشور، شناسایی خودکار توسط سیستم عامل و قیمت ارزان تر اشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجسته نگار هوشمند در اختیار نابینایان مناطق محروم قرار گرفت

برجسته نگار هوشمند در اختیار نابینایان مناطق محروم قرار گرفت