مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:112023-08-20اقتصادي

سفیر کنیا: به دنبال افزایش مراودات تجاری با ایران هستیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، جاشوا گاتیمو آگوتا امروز در دیدار با استاندار مرکزی اظهار کرد: پیش از این در دیداری که با سفیر اوگاندا داشتیم وی پیشنهاد کرد تا از استان مرکزی و وضعیت صنعت آن بازدیدی داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و کنیا افزود: تفاهم نامه همکاری بین دو کشور در زمینه های کشاورزی و صنعتی منعقد شد و هر دو رییس جمهور تمایل به افزایش رابطه و تجارت با یکدیگر داشتند.

سفیر جمهوری کنیا در ایران یادآور شد: قهوه و میوه های استوایی جزو بهترین محصولات کنیا است که می توان از این ظرفیت برای افزایش روابط تجاری استفاده کرد.

گاتیمو آگوتا خاطرنشان کرد: زمانی که رییس جمهور ایران به کنیا سفر کرد شرکت های موفق و بزرگ ایرانی به این کشور معرفی شدند که تمایل داریم در خصوص سرمایه گذاری با آنها همکاری داشته باشیم.

وی افزود: کنیا قطب دروازه شرق آفریقا محسوب می شود چرا که از نظر جغرافایی می تواند دسترسی به کشورهای شرقی آفریقا را آسانتر کند؛ به همین دلیل با وجود دسترسی به بندر مواسا منطقه خوبی برای سرمایه گذاری است.

سفیر جمهوری کنیا در ایران با بیان اینکه متأسفانه در سال های گذشته مراودات تجاری با ایران مطلوب نبوده گفت: این اطمینان وجود دارد تا با توجه به سفری که رییس جمهور ایران به کشور داشته و پیگیری های مسوولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر کنیا: به دنبال افزایش مراودات تجاری با ایران هستیم

سفیر کنیا: به دنبال افزایش مراودات تجاری با ایران هستیم