مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 16:352023-07-31دانش

به ستاره های چشمک زن گوش کنید!


برای نخستین بار دانشمندان با طراحی یک مدل کامپیوتری، امواج گاز در هسته ستارگان را به امواج صوتی تبدیل کردند و از این رو این امکان فراهم شد که هم صدای درون ستارگان و هم چشمک آن ها به شکل صدا شنیده شود.

- جی پلاس ، به نقل از Nature Astronomy، بسیاری از مردم می دانند زمانی که اتمسفر نور ستارگان را خم می کند، اینطور به نظر می رسد که ستاره ها چشمک می زنند، اما علاوه بر این، ستاره ها همیشه به طور طبیعی هم چشمک می زنند که این چشمک به دلیل وجود امواجی از جنس گاز است که بر سطح آن ها وجود دارد، اما در حال حاضر تصویربرداری از چنین پدیده ای بر سطح ستاره ها، توسط تلسکوپ های کنونی امکان پذیر نیست.

ایسنا نوشت؛ در یک مطالعه جدید، تیمی از پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن اولین شبیه سازی های سه بعدی انرژی موجی را از هسته یک ستاره عظیم به سطح بیرونی آن انجام دادند.

با استفاده از این مدل های جدید، آن ها برای نخستین بار نشان دادند که ستاره ها به طور طبیعی چقدر چشمک می زنند.

همچنین، این تیم برای نخستین بار امواج گاز را به امواج صوتی تبدیل کردند و این امکان را فراهم کردند که هم صدای درون ستاره ها و هم چشمک آن ها به شکل صدا شنیده شود، که البته آن ها معتقدند چنین تجربه ای به طور ترسناکی جذاب است! Evan Ander، به عنوان یک دانشجوی فوق دکتری در مرکز اکتشافات و تحقیقات بین ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به ستاره های چشمک زن گوش کنید!

به ستاره های چشمک زن گوش کنید!