مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 14:152023-07-25اقتصادي

5 ادعای نفتی برجامیون که غلط از آب درآمد


برخلاف ادعای برجامیون، افزایش صادرات نفت ایران در دولت سیزدهم ناشی از لطف آمریکا نیست بلکه بایدن از ژوئن سال قبل تحریم هایی را به صورت ماهانه علیه شبکه فروش نفت ایران اعمال می کند و سیاست مصادره نفتکش های ایران را اجرایی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به طور کلی در مواجهه با تحریم دو راهبرد وجود دارد: 1- مذاکره و امتیازدهی به آمریکا برای رفع تحریم 2- بی اثر کردن تحریم با دیپلماسی اقتصادی.

جدال این دو تفکر در یک دهه گذشته در فضای رسانه ای کشور به اوج خود رسیده و هر یک دو گروه روایت های مختلفی را درباره صحت ادعاهای خود در موضوعات مختلف از جمله صادرات نفت ایران مطرح می کنند.

در این گزارش قصد داریم با استناد به آمار موسسه کپلر (تصویر 1)، به بررسی 5 ادعای طرفداران برجام در موضوع صادرات نفت ایران بپردازیم (اعداد میان تیترها مرتبط با اعداد داخل پیکان در تصویر است).

تصویر 1 1- افت عجیب صادرات نفت ایران به دلیل برجام بود نه کرونا قبل از امضای برجام، صادرات نفت ایران روزانه یک میلیون بشکه در روز بود اما بعد از خروج آمریکا از برجام، رقم صادرات به یک میلیون بشکه سابق برنگشت بلکه به حدود 100 الی 200 هزار بشکه در روز رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 ادعای نفتی برجامیون که غلط از آب درآمد

5 ادعای نفتی برجامیون که غلط از آب درآمد