مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:302023-07-23اقتصادي

تمدید ارسال طرح ها در چالش قیر تا 20 مرداد


ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و انجمن قیر ایران چالش طرح های نوآورانه قیر را برگزار می کنند و متقاضیان تا 20 مرداد فرصت دارند تا طرح های خود را ارسال کنند.

- ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و انجمن قیر ایران چالش طرح های نوآورانه قیر را برگزار می کنند و متقاضیان تا 20 مرداد فرصت دارند تا طرح های خود را ارسال کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چالش طرح های نوآورانه صنعت قیر تا 20 مردادماه تمدید شد و دانشجویان، اساتید، نخبگان و فناوران کشور تا 20 مردادماه می توانند ایده ها و طرح های نوآورانه خود را به این چالش ارسال کنند.

قیر، از مشتقات نفت و ماده ای هیدروکربنی سیاه رنگ تا قهوه ای تیره و خمیری شکل است که در سولفید کربن و تتراکلرید کربن کاملاً حل می شود و در عایق کاری رطوبت و ساخت آسفالت کاربرد دارد.

قیر انواع گوناگونی دارد و از طبیعی و معدنی و خالص تا محلول و امولسیون و نفتی را شامل می شود و هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است.

این ماده هیدروکربنی شامل 80 درصد کربن و 15 درصد هیدروژن و باقیمانده های دیگر آن شامل اکسیژن، گوگرد، نیتروژن و فلزات مختلف است و اغلب در پالایشگاه نفت تولید می شوند.

با توجه به مصرف بسیار بالای این ماده در کشور و همچنین شناخته شدن کشور ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان ماده خام قیر از مشتقات نفتی، جهت حمایت از طرح های نوآو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید ارسال طرح ها در چالش قیر تا 20 مرداد

تمدید ارسال طرح ها در چالش قیر تا 20 مرداد