مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 12:452023-08-21بين الملل

تشدید تحرکات آمریکا در دریای سرخ و تهدید امنیت ناوبری بین المللی


آمریکا که دریافته در حال از دست دادن حوزه نفوذش در غرب آسیا است، این روزها بر شدت تحرکاتش در دریای سرخ و باب المندب افزوده است و همزمان با آن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایالات متحده آمریکا احساس می کند در حال از دست دادن کنترل بر منطقه غرب آسیا که تا همین اواخر حوزه نفوذ و منافع واشنگتن بود، است.

  خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: این احساس به دلیل تغییرات بزرگ بین المللی است که به تغییرات ریشه ای در موازنه قوا در سطح بین المللی منجر شده است که مهمترین آن، جنگ روسیه و اوکراین، تلاش های روسیه و چین برای شکستن تک قطبی جهانی، نفوذ روسیه و چین در قاره آفریقا و آغاز حذف استعمار فرانسه و آمریکا از آن که ده ها سال است، در حال بهره برداری از ثروت آفریقا هستند، است .

تحرکات مشکوک در دریای سرخ و باب المندب با هماهنگی القاعده بر اساس این یادداشت، کاملا روشن است که ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و رژیم صهیونیستی در پی یافتن جای پایی در دریای سرخ و تنگه باب المندب هستند، زیرا  به خوبی بر اهمیت آن به عنوان یکی از مهمترین خطوط دریایی در جهان واقفند.

گذرگاه مهمی که قاره های آسیا، آفریقا و اروپا را به هم متصل می کند و بخش بزرگی از تجارت بین المللی به ویژه تجارت نفت را کنترل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تحرکات آمریکا در دریای سرخ و تهدید امنیت ناوبری بین المللی

تشدید تحرکات آمریکا در دریای سرخ و تهدید امنیت ناوبری بین المللی