مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 13:052023-08-16بين الملل

انتقاد روزنامه ارتش چین از سیاست های دفاعی ژاپن و تایوان


همزمان با هفتاد و هشتمین سالگرد تسلیم بی قید و شرط ژاپن در جنگ جهانی دوم، روزنامه رسمی ارتش آزادی بخش خلق چین، چندین تفسیر و گزارش در انتقاد از سیاست های دفاعی ژاپن و تایوان منتشر کرد.

- همزمان با هفتاد و هشتمین سالگرد تسلیم بی قید و شرط ژاپن در جنگ جهانی دوم، روزنامه رسمی ارتش آزادی بخش خلق چین، چندین تفسیر و گزارش در انتقاد از سیاست های دفاعی ژاپن و تایوان منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مقاله های این روزنامه، ژاپن را به دلیل افزایش بودجه نظامی و کنار گذاشتن سیاست اختصاصی دفاع-محورش، به ایجاد یک چالش خطرناک علیه صلح جهان متهم می کند.

ژاپن این سیاست مذکور را در سال 1954 تصویب کرد و به موجب آن قرار شد نیروهای مسلح کشورش را در تعداد حداقل و برای دفاع از خود حفظ کند.

در این مقاله با تیتر قاطعانه از تاریخی که با خون و جان نوشته شده، دفاع کنید آمده است: ژاپن در سال های اخیر به اصطلاح توانایی ضدحمله خود را توسعه بخشیده، از آن حمایت کرده و همچنین در مسیر توسعه طلبی نظامی حرکت کرده و در عین حال از برخی قدرت های بزرگ پیروی کرده است.

ژاپن در سال های اخیر با استراتژی ایالات متحده درخصوص هند-آرام که به گفته پکن هدف آن مهار چین است، همسو و هم قدم شده و همچنین نگرانی های امنیتی را پیرامون همکاری نظامی رو به رشد چین و روسیه مطرح کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد روزنامه ارتش چین از سیاست های دفاعی ژاپن و تایوان

انتقاد روزنامه ارتش چین از سیاست های دفاعی ژاپن و تایوان