مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 01:402023-08-17بين الملل

پیشنهاد تبادل حق حاکمیت اوکراین با عضویت در ناتو!


عضویت اوکراین در ناتو، همچنان به عنوان موضوع حساس متحدان غربی این کشور باقی مانده و بسیاری از کشورهای عضو ناتو، همچون فرانسه، آمریکا و آلمان نگران عواقب عضویت اوکراین در ناتو و تشدید تنش های کنونی هستند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: روز سه شنبه، استیان جنسن ، رییس دفتر ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در نشست و مباحثه ای در جنوب نروژ گفت: اوکراین می تواند در ازای عضویت در ناتو از حق و تمامیت ارضی خود بگذرد.

کی یف باید به تنهایی شرایط، نحوه و زمان مذاکره را مشخص کند.

او در پاسخ به سؤالاتی درباره شرایط دست یابی صلح توسط اوکراین و احتمال سپرده شدن برخی از مناطق ارضی این کشور به روسیه گفت: در حال مذاکره و بررسی موقعیت و جایگاه اوکراین در دوران پساجنگ و در همین لحظه، در حال بررسی مسئله واگذاری برخی از مناطق اوکراین و تمامیت ارضی این کشور به روسیه هستیم.

او در ادامه گفت: این راه کار، یکی از راه حل های احتمالی بحران کنونی است و خواست جامعه جهانی، عدم تکرار و وقوع دوباره جنگ است.

جنسن در ادامه سخنان خود به چالش های گسترده و فراگیر پیشِ روی ارتش روسیه برای تصرف مناطق جدید اوکراین اشاره کرد و گفت: مهم ترین سوال کنونی، توانمندی یا عدم توانمندی اوکراین برای پس گرفتن مناطق تصرف شده خود از روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد تبادل حق حاکمیت اوکراین با عضویت در ناتو!

پیشنهاد تبادل حق حاکمیت اوکراین با عضویت در ناتو!