مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 22:552023-07-24بين الملل

فارن پالیسی: یک پنجم اقتصاد دنیا به نوعی توسط آمریکا تحریم شده اند


یک مجله آمریکایی در یادداشتی نوشته اقتصاد کشورهایی که در معرض یکی از اشکال تحریم های آمریکا قرار گرفته اند اندکی بیش از یک پنجم سهم تولید ناخالص داخلی دنیا را تشکیل می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مجله آمریکایی در تحلیلی امروز دوشنبه از توسل مفرط دولت واشنگتن به تحریم ها در مقابله با سایر کشورها انتقاد کرده و ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر یک پنجم اقتصاد دنیا به نوعی مشمول تحریم های آمریکا شده تصریح کرده ادامه این رویکرد زوال قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا را رقم خواهد شد.

مجله فارن پالیسی در یادداشتی با عنوان عشق آمریکا به تحریم ها موجب زوال [قدرت] این کشور خواهد شد تصریح کرده است: تدابیری که برای تنبیه کردن کشورهای مستبد طراحی شده اند در حال از بین بردن همان نظم غربی هستند که این تحریم ها قرار بود حفظ کنند.

در این مقاله به قلم کریستوفر ساباتینی ، تحلیلگر ارشد اندیشکده چتم هاوس آمده در دو دهه گذشته تحریم ها به ابزار اصلی سیاست خارجی دولت های غربی به رهبری ایالات متحده تبدیل شده اند.

نویسنده، تحریم های جدید اعمال شده علیه شرکت های چینی به دلیل حمله روسیه به اوکراین را اینطور تفسیر کرده که این دو قدرت جهانی هم در کنار میانمار، کوبا، ایران، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا در فهرست باشگاه آدم های بد از نظر ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن پالیسی: یک پنجم اقتصاد دنیا به نوعی توسط آمریکا تحریم شده اند

فارن پالیسی: یک پنجم اقتصاد دنیا به نوعی توسط آمریکا تحریم شده اند