مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 18:452023-08-09بين الملل

همکاری ایران و گروه بریکس شتاب می گیرد


برگزاری کنفرانس ایران و بریکس در تهران با حضور سفرای پنج کشور عضو بریکس از جمله هند، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی نشان دهنده اشتیاق اعضای اصلی این گروه برای پیوستن ایران به بریکس است.

- خبرگزاری مهر ، گروه سیاست- نفیسه عبدالهی: روز گذشته کنفرانس ایران و بریکس با عنوان چشم اندازها برای شراکت و همکاری در محل مرکز مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه با حضور مقامات و سفرای پنج کشور عضو بریکس شامل هند، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی به همراه سفرا و دیپلمات ها سفارتخانه های خارجی مقیم تهران به همراه مقامات، مدیران و صاحب نظرانی از دستگاه های دولتی و خصوصی و نیز اساتید و دانشجویان دانشگاه های کشور برگزار شد.

این کنفرانس به دنبال اعلام وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد.

کنفرانس مذکور در دو پانل با عنوان بریکس و نقش آن در یک جهان چندقطبی در حال ظهور و ایران چندجانبه گرا برگزار شد.

در این پانل ها نمایندگان کشورهای عضو بریکس ضمن معرفی بریکس و دستاوردهای آن، درباره نقش این بلوک قدرتمند اقتصادی در نظام بین الملل سخنرانی کردند و برخی مدیران و صاحبنظران ایرانی به ارائه عملکرد موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران در برخی ساختارهای چندجانبه در حوزه هایی نظیر انرژی، تزانزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ایران و گروه بریکس شتاب می گیرد

همکاری ایران و گروه بریکس شتاب می گیرد