مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 15:152023-08-13اقتصادي

بهینه سازی مصرف نهاده های دام و طیور برنامه ریزی می شود


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف نهاده ها براساس کیفیت و عیار ماده مغذی به ویژه پروتیین خبر داد.

- به‬ گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ وزارت جهاد کشاورزی‏، ‏سید احمدرضا سیدعلیان، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر کیفیت کنجاله سویای استحصالی از کارخانجات روغن کشی داخلی، مطلوب و مورد تأیید این دفتر نیست و توقع ما از حداقل عیار پروتیین کنجاله سویا 42 درصد است.

وی افزود: بنا بر گزارش های رسیده به این دفتر، درصد پروتیین در برخی کنجاله های استحصالی داخلی به زیر 38 درصد کاهش یافته که مورد اعتراض ما و تولید کنندگان دام و طیور قرار گرفته است.

سیدعلیان اظهار کرد: در حالی که امروز کارخانجات روغن کشی دنیا با بهره برداری از نسل 5 تکنولوژی این کارخانجات، اقدام به تولید می کنند، تکنولوژی کارخانجات روغن کشی ما نسل 2 است و این باعث تولید کنجاله هایی با درصد رطوبت بالاتر و پروتیین پایین تر شده است.

وی اعلام کرد: ما با هدف افزایش بهره وری خوراک دام و طیور، طی مکاتباتی با معاونت بازرگانی وزارت جهاد، پیشنهاد داده ایم که کنجاله سویای عرضه شده در بازارگاه در صورتی امکان فروش با قیمت مصوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهینه سازی مصرف نهاده های دام و طیور برنامه ریزی می شود

بهینه سازی مصرف نهاده های دام و طیور برنامه ریزی می شود