مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 14:052023-07-29اجتماعي

آغاز مرحله جدید مرمت کلیسای هوانس مراغه


معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از آغاز مرحله جدید مرمت و ساماندهی کلیسای هوانس شهرستان مراغه خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از آغاز مرحله جدید مرمت و ساماندهی کلیسای هوانس شهرستان مراغه خبر داد.

وحید نواداد روز شنبه، هفتم مرداد ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این مرحله از عملیات ساماندهی محوطه کلیسای فوق، اجرای سونداژ (تحقیق و تفحص) زیرزمین به منظور عیب یابی و قطع آب های نفوذی و زیرزمینی، مرمت کلیسا، ساخت سرویس های بهداشتی، اجرای چاه جذب، رنگ آمیزی کامل بخش اداری و محوطه سازی کلیسا در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: برای سامان دهی محوطه کلیسای تاریخی هوانس نیز اقدامات جامعی در حال انجام است که از جمله آن می توان به اصلاح و اجرای کامل سیم کشی و داکت سیستم شبکه اینترنت، برداشت حدود نیمی از پایه های ساختمان اداری از قسمت بدنه در راستای عیب یابی آبراه ها، لوله کشی و تعویض آبراه ها، گچ کاری و نازک کاری مجدد پایه ها و سقف های ریزشی اشاره کرد.

نواداد با تاکید بر عزم میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای تداوم مرمت و سامان دهی محوطه کلیسای هوانس، گفت: این کلیسا تنها کلیسای موجود در شهر مراغه است که نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرحله جدید مرمت کلیسای هوانس مراغه

آغاز مرحله جدید مرمت کلیسای هوانس مراغه