مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-01اقتصادي

آبگیر سفیر امید آستارا میزبان گیاه مهاجم سنبل آبی/ خطر در کمین تالاب استیل


آبگیر سفیر امید آستارا در حاشیه جاده ترانزیتی شهر مرزی آستارا قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی و با مالکیت افراد مختلف است، اما به دلیل تکثیر گیاه مهاجم سنبل آبی که گل های زیبایی از خود تولید می کند، - ایسنا/گیلان آبگیر سفیر امید آستارا در حاشیه جاده ترانزیتی شهر مرزی آستارا قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی و با مالکیت افراد مختلف است، اما به دلیل تکثیر گیاه مهاجم سنبل آبی که گل های زیبایی از خود تولید می کند، میزبان این مهمان ناخوانده بوده و زنگ خطر را به صدا در آورده است.

گیاه سنبل آبی غیر بومی بوده و در خارج از زیستگاه خود به عنوان یک گیاه مهاجم و شناور آبزی مطرح است و در صورت کنترل نشدن، تالاب ها و آبگیرها را پوشش داده و موجب کاهش اکسیژن موجود در آب و جلوگیری از رسیدن نور خورشید به گیاهان و موجودات آبزی داخل تالاب ها و آبگیرها خواهد شد.

انجام اقدامات ضربتی در بحث مقابله با گیاه سنبل آبی با توجه به خطرات این گیاه برای موجودات آبزی و حتی انسان ها بسیار ضروری است و در این رابطه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا تاکنون اقدامات قانونی و اطلاع رسانی لازم را انجام داده است.

این گیاه هرز در تالاب ها، آب بندان ها، باتلاق ها، زیستگاه های آبی کم عمق و مکان های آبی غنی از عناصر غذایی گسترش می یابد و از طریق بذر، ساقه و افتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیر سفیر امید آستارا میزبان گیاه مهاجم سنبل آبی/ خطر در کمین تالاب استیل

آبگیر سفیر امید آستارا میزبان گیاه مهاجم سنبل آبی/ خطر در کمین تالاب استیل