مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 19:402023-08-20اقتصادي

تولید بیش از 248 میلیون اصله نهال در کشور


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: پیرو اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، بیش از 248 میلیون اصله نهال در کشور تولید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباسعلی نوبخت عصر یکشنبه در حاشیه سی و هشتمین جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در استان مرکزی برگزار شد و پس از بازدید از نهالستان اراک اظهار داشت: خوشبختانه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از شهریورماه سال گذشته به دستور رییس جمهوری ابلاغ شد و وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را به جهت اجرای درست این طرح به کار گرفته است.

وی با اشاره به وجود 126 نهالستان دولتی و 44 نهالستان فعال در حوزه تولید نهال های بیابانی و تعدادی مراکز تولید گیاهان مرتعی در سراسر کشور، گفت: از ظرفیت موجود به جهت اجرای این طرح به خوبی استفاده شده است و امروز با کمک مردم در اکثر نهالستان های دولتی و 309 نهالستان بخش خصوصی به تولید 248 میلیون و 600 اصله نهال رسیده ایم.

نوبخت تصریح کرد: قبل از آغاز فصل بارندگی نهال کاری در کشور کلید می خورد و تا هر زمانی که طبیعت هر منطقه اجازه کاشت بدهد، کاشت نهال انجام می شود.

وی با بیان اینکه تولید نوع نهال و محل کاشت با کمک مطالعات کمیته علمی طرح و مؤسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور و دانشگاه مرتبط مشخص می شود، گفت: تمامی ادارات کل منابع طبیعی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 248 میلیون اصله نهال در کشور

تولید بیش از 248 میلیون اصله نهال در کشور