مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 09:052023-07-28سياسي

درس هایی از قیام عاشورا برای عصر حاضر


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: چندین درس اساسی می توان از قیام عاشورا گرفت که باید در جامعه اسلامی مدنظر قرار گیرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: چندین درس اساسی می توان از قیام عاشورا گرفت که باید در جامعه اسلامی مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام حسین رحیمی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نهضت عظیم امام حسین(ع)، به مثابه یک دانشگاه بوده که حاوی درس های فراوانی برای تمام بشریت در همه دوران است.

وی با اشاره به اینکه اولین درس الگوبخشی است، افزود: امام خمینی(ره) با تمسک به نهضت عاشورا و سیره سیدالشهداء(ع) بود که منطق راحت طلبان و سازشکاران دنیا طلب و افراد بی تفاوت توجیه گر را مردود دانسته و به قیام علیه نظام ستمگر برخواست و انقلاب اسلامی ایران را بر پایه نهضت حسینی(ع) به پیروزی رسانید.

رحیمی با اشاره به پیوند دین و سیاست به عنوان دومین درس، تصریح کرد: بر این اساس مبارزه مسلحانه و قیام و فعالیت سیاسی نه تنها با دین و قداست مذهبی منافات ندارد بلکه موید این دیدگاه مقدس است که دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست .

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات این است که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، بیان کرد: شهادت باعث جاودانگی و پیروزی بر استکبار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس هایی از قیام عاشورا برای عصر حاضر

درس هایی از قیام عاشورا برای عصر حاضر