مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 15:002023-08-19اقتصادي

سالانه 10 هزار میلیارد تومان برای دانش آموزان اتباع هزینه می شود


رییس امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:سالانه ده همت برای دانش آموزان اتباع هزینه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر مهدی فیاضی در گفت وگویی درباره وضعیت تحصیل اتباع در ایران گفت: راهبرد نظام برای اتباع حاضر در ایران تألیف شده و چند اولویت مهم مثل تکریم دانش آموزان اتباع و نخبه پروری در بین دانش آموز اتباع دارد.

پنج درصد از آموزش و پرورش کشور و 22 هزار کلاس درس در خدمت اتباع است، در سال 335 میلیون دلار معادل 10 همت برای دانش آموزان اتباع و 527 دلار معادل 15 میلیون تومان برای هر دانش آموز اتباع هزینه می شود.

وی افزود: سالانه حدود 17 میلیون یورو از نهادهای بین المللی برای دانش آموزان اتباع دریافت می کنیم که رقم پایینی است این در حالی است که کشوری مثل ترکیه به اروپا گفته است اگر سالانه پول پرداخت نکند مرزها را باز می گذارد تا اتباع حاضر در این کشور وارد اروپا شوند اما در ایران نه تنها اینگونه نیست بلکه هیچ تبعیضی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع وجود ندارد.

رییس امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: نهادهای بین المللی 88 مدرسه در کشور ساخته اند که 23 مدرسه دیگر هم در حال ساخت است در سال 1400، دولت قبل 150 میلیارد تومان از نهادهای بین المللی کمک گرفت که این رقم را در سال 1401 به 1,000 میلیارد تومان رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 10 هزار میلیارد تومان برای دانش آموزان اتباع هزینه می شود

سالانه 10 هزار میلیارد تومان برای دانش آموزان اتباع هزینه می شود