مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 07:302023-07-24پزشكي

اهمیت رعایت موازین بهداشتی در تهیه غذاهای نذری


رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات می تواند از احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجید تاجیک رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت در تهیه غذاهای نذری، اظهار کرد: هرگونه پخت و پز باید در مکان هایی با شرایط بهداشتی انجام شود و تمامی افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر بوده و رعایت بهداشت فردی هنگام ارائه خدمت ضروری است.

وی با بیان اینکه مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد، یادآور شد: توصیه می شود از مواد غذایی بسته بندی شده ای که مورد تأیید وزارت بهداشت است، استفاده شود.

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: ضروری است احشام مورد استفاده برای قربانی از مراکز مجاز مورد تأیید دامپزشکی تهیه شود.

تاجیک درباره نمک و روغن مورد استفاده در اقلام نذری گفت: برای تهیه و پخت غذا باید از نمک های بسته بندی ید دار تصفیه شده دارای مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو و از روغن های دارای مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو با میزان ترانس پایین استفاده شود.

وی درباره ظروف مورد استفاده در نذری ها توضیح داد: در طبخ غذاها باید از ظروف مناسب در آشپزی استفاده شود و پس از هر بار طبخ مواد غذایی به نحو مطلوب ظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت رعایت موازین بهداشتی در تهیه غذاهای نذری

اهمیت رعایت موازین بهداشتی در تهیه غذاهای نذری