مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-02اقتصادي

تداوم کاهش تولید و عرضه گوشت قرمز و سفید/ وزارت جهاد کشاورزی کجاست؟


مرکز آمار اخیرا گزارش عملکرد کشتارگاه های رسمی کشور را در خرداد سال جاری منتشر کرده است که نشانگر کاهش تولید گوشت قرمز و سفید است.

- عرضه و تولید گوشت ماکیان (سفید) 20 درصد و گوشت قرمز 12 درصد در خرداد ماه امسال نسبت به مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است؛ همزمان تورم سالانه این دو کالا 80 درصد را پشت سر گذاشته است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: مرکز آمار اخیرا گزارش عملکرد کشتارگاه های رسمی کشور را در خرداد سال جاری منتشر کرده است که نشانگر کاهش تولید گوشت قرمز و سفید است.

بر این اساس، مقایسه عملکرد کشتارگاه های رسمی کشور در خرداد 1402 با ماه مشابه سال 1401 نشان دهنده کاهش 20 درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه های رسمی کشور است.

مقدار عرضه گوشت طیور در خرداد 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) 20 درصد، برای بوقلمون 3 درصد، برای بلدرچین 44 درصد، برای شترمرغ 28 درصد، و برای سایر انواع طیور 42 درصد کاهش داشته است.

همچنین مقایسه عملکرد کشتارگاه های رسمی کشور در خرداد 1402 با ماه مشابه سال 1401 نشان دهنده کاهش 12 درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی کشور است.

موضوعات مختلفی در رابطه با کاهش عرضه گوشت قرمز و سفید توسط مسئولان صنفی و بخش خصوصی مطرح می شود که اکثر آن ها ناظر به عدم تامین نهاده های دامی و نقدینگی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم کاهش تولید و عرضه گوشت قرمز و سفید/ وزارت جهاد کشاورزی کجاست؟

تداوم کاهش تولید و عرضه گوشت قرمز و سفید/ وزارت جهاد کشاورزی کجاست؟