مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-09اجتماعي

آلودگی شیمیایی ایستگاه فضایی بین المللی از زمین بیشتر است


به نظر می رسد گرد و غبار ایستگاه فضایی بین المللی نسبت به گرد و غبار سطوح در ایالات متحده و اروپای غربی، مقدار بیشتری از مواد شیمیایی مضر را در خود دارد.

- به نظر می رسد گرد و غبار ایستگاه فضایی بین المللی نسبت به گرد و غبار سطوح در ایالات متحده و اروپای غربی، مقدار بیشتری از مواد شیمیایی مضر را در خود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، غلظت آلاینده های شیمیایی بالقوه مضر در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) می تواند از غلظت گرد و غبار کف خانه ها در سراسر ایالات متحده و اروپای غربی بیشتر باشد.

این نتیجه گیری از اولین مطالعه این چنینی در نوع خود نشات گرفت که در آن گرد و غبار جمع آوری شده توسط سیستم فیلتر هوا در ایستگاه فضایی بررسی شد.

یک روز نتایج این تحقیق می تواند به مهندسان کمک کند تا فضاپیماهایی را برای سفرهای طولانی مدت انسان به فضا طراحی کرده و بسازند.

استوارت هاراد(Stuart Harrad)، استاد دانشگاه بیرمنگام در بریتانیا و از دانشمندان این مطالعه می گوید: یافته های ما پیامدهایی برای ایستگاه ها و زیستگاه های فضایی آینده دارد که ممکن است بتوان در آنها بسیاری از منابع آلاینده را با انتخاب دقیق مواد در مراحل اولیه طراحی و ساخت حذف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی شیمیایی ایستگاه فضایی بین المللی از زمین بیشتر است

آلودگی شیمیایی ایستگاه فضایی بین المللی از زمین بیشتر است