مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-10اقتصادي

سه اقدام مهم برای افزایش سلامت خون دریافتی بیماران تالاسمی


مدیرعامل سازمان انتقال خون در همایش «تالاسمی، بزرگسالی و کیفیت زندگی» با توجه به حساسیت بیماران مبتلا به تالاسمی به دریافت خون تزریقی گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون در همایش تالاسمی، بزرگسالی و کیفیت زندگی گفت: در بهمن سال 1400 که ابلاغ مدیریت در سازمان انتقال خون را دریافت کردم، به مدت دو یا سه هفته کیسه خون و کیت غربالگری در اختیار داشتیم و از این جهت وضعیت خوبی را در کشور شاهد نبودیم .

وی در ادامه افزود: در برنامه ریزی های انجام شده، گام  نخست افزایش اهدای خون به میزان نیاز بود و توانستیم در مدت سه ماه میزان اهدای خون را افزایش دهیم و این کار منجر به رشد ذخایر استراتژیک خون در کشور شد و هم اکنون تا آخر امسال ذخیره خون داریم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در ابتدای حضور بنده در استان سیستان و بلوچستان برای یک یا دو روز ذخایر خون داشتیم اما اکنون در این استان با همراهی سایر استان ها برای شش تا هفت روز ذخیره خون وجود دارد.

جمالی در خصوص گام دوم افزایش اهدای خون گفت: در برنامه ریزی ها گام نخست  تأمین کافی خون و گام دوم افزایش کیفیت خون است؛ اگر کیسه ها فیلتردار باشد سلامت خون بیشتر است، با وجود مشکلات مالی کیسه های فیلتر دار را به 60 درصد رساندیم تا عوارض برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه اقدام مهم برای افزایش سلامت خون دریافتی بیماران تالاسمی

سه اقدام مهم برای افزایش سلامت خون دریافتی بیماران تالاسمی