مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-05بين الملل

موافقت «دوشنبه» و «توکیو» برای اعزام متخصصان ژاپنی به تاجیکستان


وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان از امضا یادداشت تفاهمی بین دولت این کشور و ژاپن در چارچوب برنامه داوطلبان همکاری خارجی ژاپن (JOCV) خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت های تاجیکستان و ژاپن یادداشت تفاهمی را در چارچوب برنامه داوطلبان همکاری خارجی ژاپن به امضا رساندند.

این سند اخیرا در شهر دوشنبه و در پایان مذاکرات ذوقی ذوقی زاده وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان با یوشیکاوا یومی معاون وزیر امور خارجه ژاپن به امضا رسید.

ژاپن در چارچوب این سند به صورت رایگان برای زمینه های اولویت دار اجتماعی و اقتصادی تاجیکستان متخصصان با تجربه خود (پزشکان، مهندسان، فناوران، برنامه نویسان، طراحان و غیره) را اعزام می کند.

دو طرف طی این دیدار در مورد گسترش همکاری های تجاری دوجانبه از جمله افزایش حجم سرمایه گذاری پروژه های اولویت دار در تاجیکستان، ایجاد بنگاه های صنعتی مشترک با استفاده از فناوری های پیشرفته ژاپنی در مناطق آزاد اقتصادی، صادرات محصولات از نظر محیط زیست پاک تاجیکی و ایجاد مراکز لجستیکی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچینن خاطرنشان شد که 2500 هزار شهروند تاجیکستان تحت برنامه آژانس همکاری بین المللی ژاپن و 100 کارمند دولتی در چارچوب پروژه کمک بلاعوض بورسیه های آموزشی برای توسعه منابع انسانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت «دوشنبه» و «توکیو» برای اعزام متخصصان ژاپنی به تاجیکستان

موافقت «دوشنبه» و «توکیو» برای اعزام متخصصان ژاپنی به تاجیکستان