مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 03:402023-08-08پزشكي

چند توصیه برای مقابله با «افسردگی تابستانی»


معمولا «اختلال عاطفی فصلی» با شب های تاریک و طولانی تر و دمای سردتر در ماه های زمستان مرتبط است اما متخصصان می گویند که تابستان هم می تواند علائم مشابه افسردگی را برای برخی افراد به همراه داشته باشد.

- معمولا اختلال عاطفی فصلی با شب های تاریک و طولانی تر و دمای سردتر در ماه های زمستان مرتبط است اما متخصصان می گویند که تابستان هم می تواند علائم مشابه افسردگی را برای برخی افراد به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، اسمریتی جوشی ، روانشناس بالینی در گفتگو با شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا می گوید: به دلیل تغییرات اقلیمی که در سطح جهان روی داده، دمای بالاتر از حد معمول می تواند احساس درماندگی و از دست دادن کنترل و همچنین اضطراب زیادی به وجود آورد.

او برخی از علائم افسردگی تابستانی را مطرح کرده است و بر اساس نظرات این متخصص، شش نشانه افزایش استرس، اختلالات خواب از جمله بی خوابی، احساس خستگی، تحریک پذیری، ناامیدی بیش از حد معمول و در نهایت ناتوانی در تمرکز کردن حاکی از آن هستند که فرد دچار اختلال عاطفی فصلی است.

به گفته او هنگامی که دمای هوا در تابستان بالا می رود موارد خشم خیابانی نیز بیشتر می شود و در مجموع، افراد بیشتر به مکانیسم های مقابله ای ناسالم مانند مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل یا زیاده روی در خوردن غذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه برای مقابله با «افسردگی تابستانی»

چند توصیه برای مقابله با «افسردگی تابستانی»