مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:252023-07-30فرهنگي

جشنواره شعر تبری «نوچ» رویدادی هویت ساز برای تقویت فرهنگ بومی است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره شعر تبری «نوچ» رویداد هویت ساز برای تقویت فرهنگ بومی و محلی است.

- سوادکوه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره شعر تبری نوچ رویداد هویت ساز برای تقویت فرهنگ بومی و محلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احسان آهنگر صبح یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره استانی شعر تبری نوچ در سوادکوه، یکی از مؤلفه های هویت ساز را تقویت هویت بومی و محلی برشمرد و گفت: رسالت و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد تقویت هویت بومی و محلی است و گویش محلی یکی از مصادیق این مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه جشنواره شعر تبری نوچ نه صرفاً یک جشنواره بلکه یک رویداد هویت ساز است، افزود: اگر به جشنواره با این نگاه کار شود، نقش ارزنده ای در جهت تقویت هویت بومی و محلی خواهد داشت.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و ایجاد چالش برای نسل جدید در حوزه فرهنگ و هویت، ترویج فرهنگ بومی و محلی با همه ابزارهای در دست را رسالت مسئولان عرصه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: این مهم نیازمند برنامه ریزی مدون برای انجام کار ماندگار است.

آهنگر با بیان اینکه شعر رسانه ای برای انتقال مفاهیم و معجزه عالم خلقت است، دو عامل ماندگاری نهضت عاشورا را حضور مردم و استفاده از ابزار هنر در روای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره شعر تبری «نوچ» رویدادی هویت ساز برای تقویت فرهنگ بومی است

جشنواره شعر تبری «نوچ» رویدادی هویت ساز برای تقویت فرهنگ بومی است