مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:502023-08-05اقتصادي

30 میلیون مترمکعب آب از تهران به شهریار و ملارد منتقل می شود


نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس گفت: امسال مجوز انتقال 30 میلیون مترمکعب آب از شهر تهران به شهرستان های شهریار و ملارد انجام می شود که با اجرای این طرح در سال آینده تنش آبی در این دو شهرستان نخواهیم داشت و پیگیر مجوز و بودجه 880 میلیارد تومانی هستیم.

- حسین حق وردی نماینده مردم شهرستان های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: حق آبه کشاورزان از رودخانه کرج مدتی قطع شد و مجدد این آب به مدت 10 روز رهاسازی شده اما برای مصارف کشاورزی مناسب نیست و برای جلوگیری از خشک شدن باغات مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: به علت کمبود آب و وقتی به سختی آب آشامیدنی مردم فراهم می شود نمی توان در این شرایط برای توسعه فعالیت های کشاورزی آب پیدا کرد.

دبی چاه های آب به شدت پایین آمده و باید یک برنامه دقیق انجام شود تا آب کشاورزان نیز تامین شود.

  نماینده مجلس افزود: تامین آب در غرب استان تهران معضل اساسی است و امسال به جز روزهایی که امکان تامین آب از سد کرج برای شهر تهران نیز مشکل ساز شده بود، بحران آب در شهرستان قدس کمتر بود اما در شهرستان شهریار و ملارد مشکلاتی ایجاد شد و خیلی از روستاها با تانکر آبرسانی داشتند که این نشان از عمق بحران کم آبی در محدوده غرب استان تهران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 میلیون مترمکعب آب از تهران به شهریار و ملارد منتقل می شود

30 میلیون مترمکعب آب از تهران به شهریار و ملارد منتقل می شود