مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 15:402023-07-30اقتصادي

از رقابت ژاپن با چین در حاشیه خلیج فارس تا رکورد امارات در جذب سرمایه خارجی


در جدیدترین تحلیل اتاق بازرگانی ایران به رقابت ژاپن با چین به دنبال نفوذ چشم گیر چین در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخته شده و به وضعیت کشورهای خاورمیانه در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیز پرداخته شده است.

- در جدیدترین تحلیل اتاق بازرگانی ایران به رقابت ژاپن با چین به دنبال نفوذ چشم گیر چین در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخته شده و به وضعیت کشورهای خاورمیانه در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیز پرداخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اتاق بازرگانی ایران در شصت و هشتمین گزارش از سلسله گزارش های پایش تحولات تجارت جهانی ، گلچینی از تحولات اخیر در دو لایه جهانی و منطقه ای محیط ژئواکونومیک ایران ارائه کرده و آخرین روندها و پیش بینی های اقتصادی تهیه شده توسط بزرگ ترین نهادهای اقتصادی بین المللی را در قالب داده های تازه مورد واکاوی قرار داده است.

یکی از مهم ترین نکات این گزارش که در بخش تحولات جهانی مورد توجه قرار گرفته رقابت ژاپن و چین است.

بر این اساس نفوذ چشم گیر چین در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس سبب شده تا منافع ژاپن، به عنوان متحد قدرتمند کشورهای غربی در خطر قرار گیرد؛ از این رو، در مقابله با چین و در رقابت با خریداران نفت و نیز با هدف تأمین امنیت انرژی، اقبال ژاپن به همکاری با کشورهای نفتی و تلاش برای انعقاد تواف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از رقابت ژاپن با چین در حاشیه خلیج فارس تا رکورد امارات در جذب سرمایه خارجی

از رقابت ژاپن با چین در حاشیه خلیج فارس تا رکورد امارات در جذب سرمایه خارجی