مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 16:452023-08-07سياسي

تأکید امیرعبداللهیان بر ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت با ژاپن


وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ژاپنی در توکیو بر ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت برای گسترش روابط ایران و ژاپن تأکید و درباره مذاکرات رفع تحریم ها و همکاری های ایران و آژانس گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت رسمی همتای ژاپنی خود در حال دیدار از این کشور است، امروز (دوشنبه) 16 مرداد ماه در دیدار با یوشیماسا هایاشی ، وزیر امور خارجه ژاپن، در خصوص موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه در این دیدار بازآرایی روابط فیمابین و ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت را برای گسترش روابط حائز اهمیت خواند و آمادگی ایران برای تداوم رایزنی ها در چارچوب شورای همکاری و تداوم مشورت های معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه های دو کشور را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان ظرفیت های موجود در دو کشور برای توسعه مناسبات را درخور توجه خواند و بر ضرورت تدوین سازوکارهای لازم برای ارتقای همکاری های متنوع تأکید کرد.

در این دیدار همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها و همکاری های پادمانی جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد رایزنی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید امیرعبداللهیان بر ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت با ژاپن

تأکید امیرعبداللهیان بر ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت با ژاپن