مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 19:502023-08-07اقتصادي

تصویب الزامات کاریابی های خارجی برای تنظیم قرارداداعزام نیروی کار


مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال وزارت کار گفت:هیات مرکزی آیین نامه اجرایی کاریابی ها، موارد الزامی را که باید در قرارداد منعقدشده بین کارجو و دفاتر کاریابی خارجی رعایت شود، - تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال وزارت کار در این خصوص با بیان اینکه در سنوات گذشته به واسطه نبود چارچوب های مشخص در حوزه قرارداد کاری کارجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور و دفاتر کاریابی، شاهد تخلفاتی در این حوزه بودیم، اظهار داشت: این امر منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق طرف مقابل و به تبع آن تشکیل پرونده های حقوقی نزد محاکم قضایی در نقاط مختلف کشور می گردید.

وی افزود: به منظور رفع مشکلات موجود در حوزه دفاتر کاریابی و ایجاد تحول در نقش و جایگاه دفاتر کاریابی در بازار کار کشور، در ابتدای کار نسبت به اصلاح و بازبینی آیین نامه اجرایی قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار اقدام گردید و خوشبختانه در سال گذشته آیین نامه جدید کاریابی ها مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال وزارت کار گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از مفاد قرارداد کاری منعقده، هیئت مرکزی آیین نامه اجرایی کاریابی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب الزامات کاریابی های خارجی برای تنظیم قرارداداعزام نیروی کار

تصویب الزامات کاریابی های خارجی برای تنظیم قرارداداعزام نیروی کار