مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 07:402023-08-14اقتصادي

«جبیرها» حمایت می خواهند/ لزوم پایبندی صنایع بوشهر به تعهدات


جبیرها از گونه های ارزشمند در محیط زیست استان بوشهر هستند که انتظار می رود برای حمایت و حفاظت از این گونه ها، صنایع استان پای کار باشند و به تعهدات خود عمل کنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: یکی از این گونه های ارزشمند در استان بوشهر، جبیر است که با توجه به مشکلات زیستگاهی ناشی از توسعه صنایع نفت و گاز، جمعیت آن در دهه 80 رو به افول گذاشت و از این رو به منظور حفظ و صیانت از آن، اداره کل محیط زیست استان بوشهر از سال 1387 تصمیم به آغاز طرح تکثیر و پرورش این گونه در منطقه به منظور افزایش ذخیره و احیا آن در زیستگاه نای بند گرفت.

پس از پیشرفت اولیه، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، حسب مسئولیت اجتماعی خود نسبت به همکاری در اتمام عملیات فنس کشی اقدام کرد و پس از اتمام ساخت فنس و قرنطینه چوبی داخل آن، اولین جمعیت های مولد این گونه با انتقال از استان های مجاور از سال 1389 در محدوده فنس 100 هکتاری تکثیر و پرورش رهاسازی شد و محیط زیست استان بوشهر نسبت به مدیریت و افزایش گونه اقدام کرد و سال 94 نسبت به ساخت پاسگاه محیط بانی داخل فنس و… اقدام شد.

از سال 1394 و در حالی که طبق سوابق آماربرداری، 33 رأس جبیر در محدوده فنس حضور داشتند، یک شرکت پتروشیمی پیشنهاد حمایت از این گونه را ارائه داد و با حمایت های این شرکت در پشتیبانی های تجهیزاتی و پرسنلی از ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جبیرها» حمایت می خواهند/ لزوم پایبندی صنایع بوشهر به تعهدات

«جبیرها» حمایت می خواهند/ لزوم پایبندی صنایع بوشهر به تعهدات