مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 16:552023-08-20بين الملل

مأموریت جدید واشنگتن و لندن برای داعش


رفتارهای اخیر آمریکا و انگلیس را باید فاز جدیدی از هم گرایی آنها در بهره گیری از ابزار تروریسم برای بر هم زدن امنیت و ثبات غرب آسیا و جبران شکست های گذشته در این منطقه ارزیابی کرد که با تعریف مأموریت جدید برای امثال داعش تبلور یافته است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: مقوله تروریسم همواره از ابزارها و سلاح های نظام سلطه برای بر هم زدن امنیت کشورها و نظام بین الملل بوده که هر روز با ظاهری جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

مثلا القاعده که زمانی از سوی آمریکا و انگلیس به بهانه مقابله با ارتش سرخ شوروی در افغانستان تاسیس شد، در سال 2001 با حمله مشکوک به برج های دو قلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک زمینه اشغال افغانستان را فراهم آورد.

یا در سال 2013 داعش با ماموریت جدیدی تاسیس شد تا بتواند با ایجاد جنگ نیابتی جلوی دومینوی سقوط دست نشانده های غربی در غرب آسیا و شمال آفریقا را بگیرد، لذا سوریه و عراق را به عنوان دو رکن مهم محور مقاومت درگیر جنگ کرد.

حمایت های گسترده آمریکا و انگلیس از تروریسم اجاره ای علیه امنیت منطقه البته با سد بزرگ جبهه مقاومت مواجه شد و سناریوی جدید غرب را با شکست مواجه ساخت و از همین رو دست خود را به خون سرداران مقاومت آلوده کردند تا به زعم خود انتقام بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مأموریت جدید واشنگتن و لندن برای داعش

مأموریت جدید واشنگتن و لندن برای داعش