مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-21پزشكي

آنچه نباید در مورد ناخن جویدن و سایر رفتارهای عادتی در کودکان انجام داد


والدین و اطرافیان کودک باید از مقایسه کودک با دیگران، انتقال نظر دیگران راجع به رفتار عادتی کودک، استفاده از تنبیه و توبیخ، - ایسنا/قم این روانشناس بالینی گفت: والدین و اطرافیان کودک باید از مقایسه کودک با دیگران، انتقال نظر دیگران راجع به رفتار عادتی کودک، استفاده از تنبیه و توبیخ، مالیدن مواد تلخ غیر استاندارد بر روی ناخن، ترساندن کودک که باعث استرس بیشتر و تشدید ناخن جویدن می شود، خودداری کنند.

ناخن جویدن از رفتارهایی است که در بسیاری از کودکان بروز می کند، رفتاری که منجر به نگرانی والدین می شود چرا که اغلب آن ها نمی دانند که باید در برابر این رفتار چه واکنشی داشته باشند و در واقع چه واکنشی درست است؛ آیا راهکارهایی که اطرافیان به آن ها توصیه می کنند همچون مالیدن لاک تلخ، پوشاندن دستکش و گرفتن دست کودک و راهکارهای این چنینی موثر خواهد بود یا شرایط را بدتر می کند.

در همین رابطه مادر آرش می گوید: بیش از چهار ماه است که پسر چهار ساله من ناخنش را می جود، قبلا هم مدام انگشت خود را دهان اش می کرد اما به تازگی ناخن اش را می جود.

احساس می کنم چون خودم به واسطه برخی مشکلات خانوادگی دوره هایی را دچار استرس و اضطراب بودم این احساس را به آرش منتقل کردم و بیشتر از این می ترسم که این رفتار تا سن بزرگسالی با او بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه نباید در مورد ناخن جویدن و سایر رفتارهای عادتی در کودکان انجام داد

آنچه نباید در مورد ناخن جویدن و سایر رفتارهای عادتی در کودکان انجام داد