مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 13:052023-08-06سياسي

اصفهان؛ میزبان پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)


پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)، از ششم تا دوازدهم مهرماه سال جاری و همزمان با میلاد حضرت مصطفی(ص) در شهر اصفهان برگزار می شود.

- پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)، از ششم تا دوازدهم مهرماه سال جاری و همزمان با میلاد حضرت مصطفی(ص) در شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جایزه مصطفی (ص) به دانشمندان جهان اسلام اعطا می شود و در وهله نخست به شناسایی و معرفی از چهره های برتر علم و فناوری می ­پردازد و در گام بعدی، نسبت به شبکه سازی میان اندیشمندان جهان اسلام اقدام می کند.

جایزه مصطفی (ص)، هر دو سال یکبار برگزار می شود و برگزیدگان هرکدام از محورهای این جایزه علمی، 500 هزار دلار آمریکا را دریافت خواهند کرد.

این جایزه از محل وقف علم و فناوری تامین می شود.

مذاکرات متعددی با کشورهای ترکیه، مالزی، اندونزی، عمان، پاکستان، قطر، بنگلادش، قزاقستان و آذربایجان و شهرهای یزد و اصفهان برای برگزاری آیین اعطای این جایزه در دوره پنجم شده است، اما اصفهان توانست از رقبای خود برای برگزاری این مراسم سبقت بگیرد.

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته می شود که با توجه به ویژگی های تاریخی- فرهنگی، این شهر در برگزاری پنجمین جایزه مصطفی (ص) امتیاز بالایی را در میان شهرهای کاندیدا کسب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان؛ میزبان پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)

اصفهان؛ میزبان پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)