مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:202023-08-12اقتصادي

راه اندازی 9 سامانه برق خورشیدی در فارس طی سال جاری


معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی 90کیلو وات و سرمایه گذاری بالغ بر 27 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نصب و راه اندازی شده است.

- ایسنا/فارس معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی 90کیلو وات و سرمایه گذاری بالغ بر 27 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نصب و راه اندازی شده است.

حمیدرضا جلایر شنبه 21 مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: از سال 95 تاکنون، 915 سامانه خورشیدی با ظرفیت 6هزار کیلو وات در شهرستان های تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نصب شده و به بهره برداری رسیده است.

او ادامه داد: استان فارس در سطح ایران و حتی جهان از نظر تابش خورشید دارای شرایط بسیار خوبی دارد و می توان به ازای هر مترمربع معادل 2200 کیلووات ساعت برق خورشیدی در این استان تولید کرد.

جلایر با بیان اینکه وزارت نیرو، در قالب قراردادهای تضمینی 20 ساله برق تولیدی سامانه های خورشیدی را خریداری می کند؛ دسترسی آسان، نداشتن آلودگی صوتی و زیست محیطی، حمایت از سمت دولت و .

را از مزایای سرمایه گذاری در این زمینه دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 9 سامانه برق خورشیدی در فارس طی سال جاری

راه اندازی 9 سامانه برق خورشیدی در فارس طی سال جاری