مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 10:452023-07-25اقتصادي

پول نفت عراق هنوز به حساب بانک مرکزی آمریکا واریز می شود


اساسا فرمان تجارت خارجی عراق دست آمریکاست و اگر در فشارهایش بر بغداد را برای محدود کردن تجارت با ایران بالا ببرد که تحریم های بانکی اخیر پس از اتصال عراق به نظام مالی سوییفت نشانی از آن است، - اساسا فرمان تجارت خارجی عراق دست آمریکاست و اگر در فشارهایش بر بغداد را برای محدود کردن تجارت با ایران بالا ببرد که تحریم های بانکی اخیر پس از اتصال عراق به نظام مالی سوییفت نشانی از آن است، عراق عملا توان مخالفت با آمریکا را ندارد.

صابر گل عنبری در کانال تلگرامی خود نگاه دیگر نوشت: هر چند تجارت 11 میلیاردی ایران با عراق با تجارت 16 میلیاردی امارات و 53 میلیاردی چین با این کشور فاصله دارد، اما قابل توجه و بغداد از شرکای تجاری مهم تهران است.

با این حال، ادامه چالش های کنونی می تواند افق این تجارت را تیره و تار کند و به آن آسیب جدی بزند و در مقابل عرصه عراق عملا در اختیار بازیگران دیگری چون ترکیه، امارات، عربستان در سایه دور خیز آن ها برای تقویت تجارت و سرمایه گذاری در عراق قرار گیرد.

    یک روی خبر دیروز وال استریت ژورنال آمریکا مبنی بر تحریم 14 بانک عراقی به دلیل معامله دلار با تهران جلوگیری از انتقال ارز به ایران است، اما روی دیگر آن دورخیز آمریکا برای حذف ایران از بازار عراق است؛ هدفی که تداوم مشکلات ناشی از پرداخت بهای برق و گاز صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پول نفت عراق هنوز به حساب بانک مرکزی آمریکا واریز می شود

پول نفت عراق هنوز به حساب بانک مرکزی آمریکا واریز می شود