مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 19:002023-07-29ورزشي

روزی که استقلالی ها به خاطر جشن قهرمانی آسیا جریمه شدند


32 سال پیش در چنین روزی استقلال قهرمان جام باشگاه های آسیا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 32 سال پیش در چنین روزی استقلال قهرمان جام باشگاه های آسیا شد.

در آن سال ها لیگ قهرمانان آسیا با نام جام باشگاه های آسیا برگزار می شد و جالب است بدانید که استقلال در سال 1370 دو بار به فینال آسیا رسید! بار اول آنها در داکای بنگلادش با پیروزی مقابل لیائونینگ چین قهرمان آسیا شدند و بار دوم با شکست مقابل الهلال عربستان در ضربات پنالتی به نایب قهرمانی رسیدند.

در واقع فاصله برگزاری این دو تورنمنت نزدیک به هم بود و استقلال در عرض یک سال شمسی دوبار به فینال آسیا رسید که حاصل آن یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی با منصور پورحیدری بود.

نکته عجیب اینکه استقلالی ها وقتی در داکای بنگلادش قهرمان شدند، دور زمین با پرچم ایران دویدند و به قول معروف دور افتخار زدند اما در پایان مسؤولان برگزاری مسابقات به خاطر اینکه استقلالی ها چمن را خراب کرده اند، آنها را جریمه کردند! کاپیتان استقلال در آن تورنمنت شاهین بیانی بود که جام قهرمانی را بالای سر برد.

عباس سرخاب به عنوان بهترین بازیکن مسابقات، صمد مرفاوی به عنوان آقای گل مشترک، مجید نامجو مطلق به عنوان تکنیکی ترین بازیکن تورنمنت و احمدرضا عابدزاده به عنوان بهترین دروازه بان مسابقات انتخاب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی که استقلالی ها به خاطر جشن قهرمانی آسیا جریمه شدند

روزی که استقلالی ها به خاطر جشن قهرمانی آسیا جریمه شدند