مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-12پزشكي

عامل سرطان پوست و آب مروارید در ایران چیست؟


مدیر برنامه های بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: یکی از سرطان های رایج کشور ما سرطان بدخیم پوست است که علت عمده آن نور خورشید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی گورانی مدیر برنامه های بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برنامه روزنه رادیو گفت و گو درباره عوارض پوستی ناشی از نور مستقیم آفتاب گفت: یکی از سرطان های رایج کشور ما سرطان بدخیم پوست است که علت عمده آن نور خورشید است.

وی تصریح کرد: عامل اصلی پیرپوستی زودرس و آب مروارید در کشور ما نور خورشید است البته قبل از بروز سرطان پوست معمولا آسیب های پوستی زیادی وجود دارد و نور خورشید و پناه بردن مردم به داروهای شیمیایی و انواع کرم ها و لوازم آرایشی تقلبی تشدیدکننده آن است و هزینه های سنگینی را هم به مردم تحمیل می کند.

گورانی افزود: این مسئله فقط مشکل ما نیست و در سراسر دنیا هم وجود دارد.

پرتوهای خورشیدی و آسیب های پوستی و چشمی یک بحث بسیار جدی بهداشتی است و به همین دلیل در برنامه های هفده گانه سازمان ملل تا 2030 سازمان جهانی بهداشت ملزم شده که این آسیب را کاهش دهد و کنترل کند و به تبع آن سیستم های بهداشتی دنیا هم در این راستا یک اپلیکیشن و سامانه معتبر جهانی شامل اطلاعاتی درمورد حفاظت از پوست را طراحی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل سرطان پوست و آب مروارید در ایران چیست؟

عامل سرطان پوست و آب مروارید در ایران چیست؟