مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-19اقتصادي

تأمین بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تدارک تأمین و خرید بیش از یک هزار تن بذور گندم و جو در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن مهدوی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو برای توزیع در استان تأمین و خریداری شد.

وی افزود: از این میزان بذر خریداری شده یک هزار تن خریداری شده که 323 تن آن گندم آبی و 670 تن جو آبی است، روند خرید بذر همچنان ادامه دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه خرید کل بذر گندم آبی حدود 400 تن و جو آبی یک هزار تن تعیین شده که این میزان در طبقات سه گانه بذری شامل، طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده است.

مهدوی ارقام تحت کشت مزارع بذری گندم آبی را پیشگام و کشت مزارع بذری جو آبی را سهند، انصار، آرتان، آبیدر و مهتاب عنوان کرد.

وی عنوان کرد: در زمینهٔ تولید بذر در چهارمحال و بختیاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان بخش دولتی با دو سایت بوجاری تجهیز با دستگاه گراویته و سم زن دیسکی در سطح استان فعال است و خرید بذر را زیر نظر مرکز تحقیقات، استان کنترل و نظارت انجام می دهند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از نمونه برداری و کسب مجوز و تأیید لازم بذر یاد شده پس از بوجاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری

تأمین بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری