مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 08:452023-07-31اقتصادي

متناسب سازی دستمزد با نرخ تورم ضرورتی اجتناب ناپذیر


طرح جراحی اقتصادی که کلید آن در دور دوم دولت عدالت و مهرورزی زده شد و امروز نیز در دولت سیزدهم با همین نام و هدف دنبال می شود، آثار بزرگ اجرای این طرح ماندگاری تورم بالای 45 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کاهش قدرت خرید جامعه و کوچک شدن سفره مردم به دلایل تورم بر می گردد به طوری که عنوان می شود ارزش فعلی دستمزد کارگران با توجه به نرخ تورم با 3 دهه قبل یکی است.

این مساله سبب شده تا یارانه 3 دهک اول روند افزایشی داشته باشد اگرچه باز هم تأمین معاش، پوشاک و البته مسکن برای اقشار کارگر به غولی شکست ناپذیر تبدیل شده است.

امروز بحث از تورم در اقتصاد ایران به موضوعی ملال آور و جدالی فرسایشی تبدیل شده است.

در این مصاف بین گروه های ذی نفع و متضرر باید دید در نهایت چه کسی پیروز میدان است؟ به عبارت دیگر چه کسانی از تورم بهره می برند و چه کسانی زیان می بینند و سنگینی کفه ترازو به طرف کدام گروه می چرخد؟ در ادامه مهر گفت و گوی مفصلی با امین دلیری، کارشناس و مدرس اقتصاد داشت که می خوانید.

شرایط کنترل تورمی کشور را چگونه برآورد می کنید؟ نرخ تورم بالای 40 درصد دو سه سالی است در اقتصاد ایران به سکوی پایداری و ماندگاری سوق پیدا کرده است؛ گویا قصدی برای حرکت به طرف شیب های پایین تر ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متناسب سازی دستمزد با نرخ تورم ضرورتی اجتناب ناپذیر

متناسب سازی دستمزد با نرخ تورم ضرورتی اجتناب ناپذیر