مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:452023-08-01اقتصادي

اختصاص زمین های بنیاد مستضعفان به طرح نهضت ملی مسکن


در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون 33 هزار هکتار زمین اختصاص یافته و 16 هزار هکتار نیز طی توافق با بخش خصوصی شناسایی شده است؛ هم چنین بنیاد مستضعفان بخشی از اراضی خود را به این پروژه معرفی کرده و همکاری آن با دولت ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بالغ بر 33 هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته و 24 هزار هکتار زمین هم در انتظار الحاق به محدوده شهرها است.

هم چنین 16 هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی شناسایی و توافق شده برای این طرح از آنها استفاده شود.

آن طور که ارسلان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده ماده 8 قانون جهش تولید و تامین مسکن اجازه تغییر کاربری اراضی دولتی را می دهد که بیش از 2000 هکتار زمین در این بحث عملیاتی شده است.

ماده 11 این قانون نیز تکلیف مقدمات الحاق اراضی را مشخص کرده که بر همین مبنا بالغ بر 24 هکتار زمین در دستور کار قرار دارد.

بسیاری از وزارتخانه ها، ارگان ها و دستگاه های دولتی زمین هایی در اختیار دارند که اگر طرح های خود را در آن اراضی اجرا نکنند باید به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند.

در ابتدای فعالیت دولت برخی دستگاه ها از معرفی اراضی خود به این پروژه امتناع می کردند اما به نظر می رسد به تدریج تعامل دوجانبه ای بین وزارت راه و شهرسازی و دستگاه هایی که زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص زمین های بنیاد مستضعفان به طرح نهضت ملی مسکن

اختصاص زمین های بنیاد مستضعفان به طرح نهضت ملی مسکن