مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:502023-08-01بين الملل

ایران خواهان آرامش، صلح و ثبات در نیجر


سخنگوی وزارت امور خارجه در پی تحولات اخیر در نیجر اعلام کرد که ایران خواهان آرامش، صلح و ثبات در این کشور آفریقایی است و امیدوار است که روند تحولات به سمت آرامش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بعدازظهر روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه کودتایی در نیجر رخ داد و نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور اقدام به محاصره محمد بازوم رییس جمهور نیجر در کاخ ریاست جمهوری این کشور کردند.

روز جمعه ششم مرداد ماه نیز تلویزیون نیجر از تعیین ژنرال عبدالرحمن تیچیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری این کشور به عنوان رییس شورای انتقالی این کشور خبر داد که با واکنش کشورهای اروپایی از جمله فرانسه روبرو شد.

کودتاچیان در نیجر نسبت به مداخلات خارجی در این کشور هشدار داده و از شهروندان نیجر خواستند که در حمایت از آنها به خیابان ها بیایند که در پی آن هزاران نفر از مردم نیز در حمایت از کوتادچیان به خیابان آمده و اقدام به برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت فرانسه در نیامی کردند.

  ژنرال تیچیانی در نطقی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، اعلام کرد که سربازانش به علت نابسامانی اوضاع امنیتی قدرت را به دست گرفته اند.

 رییس شورای انتقالی نیجر گفت: در دوران محمد بازوم، گفتمانی سیاسی با این هدف شکل گرفته بود تا مردم را مجاب کند همه چیز در این کشور بر وفق مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خواهان آرامش، صلح و ثبات در نیجر

ایران خواهان آرامش، صلح و ثبات در نیجر